چگونه امنیت فلش مموری را افزایش دهیم؟
نوشته شده توسط : mj

یکی از راههای بالا بردن امنیت و سرعت در دستگاه های ذخیره سازی تغیر فرمت آن ها از FAT32 به NTFS است. این نوع فرمت به خاطر کارایی های که دارد می تواند امنیت و سرعت بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

 

فرمت های که برای فلش مموری ها وجود دارد اغلب FAT32 است این نوع فرمت يك سيستم فايل ۳۲ بيتي است که مي تواند كلاسترهاي بيشتري را نسبتبه سيستم های فايلی قدیمی تر آدرس دهی کند. در ضمن این فرمت از پارتیشن های تا 8 ترابایت پشتیبانی می کند.

 

این فایل سیستمی در مدیریت فایل ها توانسته بود توانایی های خود را نشان بدهد اما در مسئله امنیت خیلی ضعیف ظاهر شد طوری که صدمه های جدی را به ویندوز NT وارد کرد و ماکروسافت را وادار کرد تا یک فایل سیستمی جدید را معرفی کند تا بتواند باگ های امنیتی FAT32 را بپوشاند که نتیجه آن NTFS بود.

 

این سیستم فایلی که مخفف New Technology File System می باشد و می تواند كلاسترهاي بيشتري را نسبت به Fat۳۲ آدرس دهی کند که نتیجه آن این است كه كلاستر های NTFS كوچك هستند و این باعث حفظ فضای بیشتر برای هارد دیسك میشود.

 

این سیستم فایلی صفات فايل را ، شامل داده هاي فايل ، در MFT (Master File Table)l ذخيره مي كند که باعث می شود فایل های پاک شده خیلی بهتر بازیابی شود یعنی شانس سالم ماندن فایل پاک شده را بیشتر می کند.

 

يكي ديگر از مزاياي NTFS پشتيباني آن از مجوزهاي فايل و دايركتوري است . اين خصوصيت امنيتي باعث می شود كه فقط كاربران خاصي به فايلها و دايركتوري هاي ويژه دسترسي داشته باشند.

 

یکی دیگر از ویژگی های که باعث افزایش سرعت در فرمت NTFS شده وجود قسمتی برای شاخص گذاری (Index) فایل ها و فولدر ها است که باعث افزایش سرعت در جستجو شده است.

 

اگر هنوز هم مایل هستید فرمت فلش خود را به NTFS تغییر بدهید به روش زیر عمل کنید.

 

روی My Computer کلیک راست کنید و گزینه Manage را انتخاب کنید.

 

در پنجره باز شده به قسمت Disk Management بروید و در کادر روبروی آن به دنبال فلش خود بگردید، روی آن کلیک راست کنید و گزینه Format را انتخاب کنید.

 

امنیت فلش مموری , فایل سیستمی

 

حالا پیامی برای شما نمایش داده می شود، روی Ok کلیک کنید.

 

امنیت فلش مموری , فایل سیستمی


پنجره جدیدی باز می شود که حاوی تنظیمات فرمت مورد نظرتان می باشد. در قسمت File System فرمت NTFS را انتخاب کنید و گزینه Ok را انتخاب کنید تا عملیات تغییر فرمت انجام شود.

با چند روش ساده و استفاده از چند نرم‌افزار رايگان اما به شدت كاربردي مي‌توانيد با خيال راحت در دنياي مجازي گردش كنيد. در اين مطلب با هشت نرم‌افزار و روش براي ايمن‌سازي كامپيوتر‌ها آشنا مي‌شويد.

 

با پيشرفت تكنولوژي، روز به روز استفاده از كامپيوتر، لپ تاپ و تبلت افزايش مي‌يابد. با افزايش استفاده از اين دست وسايل، ويروس‌ها و بدافزارها نيز به همان اندازه زياد شده‌اند. كافي است كمي بي‌احتياطي به خرج دهيد تا در يك چشم به‌هم زدن اطلاعات مهم وضروري‌تان به سرقت برود. كامپيوترها اين روزها در معرض هجوم انواع و اقسام ويروس‌ها قرار دارند.

پس اگر مي‌خواهيد دچار مشكلات ناشي از هجوم ويروس‌ها و بدافزارها نشويد بايد مواردي را مراعات كنيد، چند نرم افراز را روي كامپيوترهايتان نصب كنيد و از چند روش براي بهينه و ايمن‌سازي آنها استفاده كنيد. برخي از نرم‌افزارها به صورت رايگان ارائه مي‌شوند اما بهترين كيفيت و خدمات را به كاربران ارائه مي‌دهند.

 

با چند روش ساده و استفاده از چند نرم‌افزار رايگان اما به شدت كاربردي مي‌توانيد با خيال راحت در دنياي مجازي گردش كنيد. در اين مطلب با هشت نرم‌افزار و روش براي ايمن‌سازي كامپيوتر‌ها آشنا مي‌شويد.

آنتي‌ويروس
همه با كاركرد آنتي‌ويروس‌ها آشنا هستند. كامپيوتر شما بايد حتما مجهز به يك بسته ايمني ضدبدافزارها باش. آنتي‌ويروس‌ها يكي از اجزاي اين بسته‌اند. اين برنامه‌ها ورودي‌ها و خروجي‌هاي كامپيوتر شما را زيرنظر دارند و به صورت خودكار – در صورت اتصال به اينترنت – خود را به روز مي‌كنند. نسخه‌هاي رايگان آنتي‌ويروس‌هاي مختلف مانند AVG، Comodo،Avira، Avast و... نياز كاربران خانگي را برطرف مي‌كنند.

 

فايروال
«ديوار آتشين» يا «فايروال» جزو ديگري از بسته ايمني كامپيوترها يا شبكه‌هاي كامپيوتري است. با فايروال مي‌توان دسترسي به شبكه‌ها يا خدمات مختلف را مديريت كرد. اين نرم‌افزار ترافيك داده بين كامپيوتر شما و شبكه (مثلا اينترنت) را كنترل مي‌كند و بر اساس تنظيمات قبلي تصميم مي‌گيرد كدام بسته اجازه گذر از ديوار آتشي را دارد و كدام نه. از جمله محبوب‌ترين فايروال‌ها مي‌توان به ZoneAlarm اشاره كرد.

 

برنامه‌هاي ضدجاسوسي
دسته‌اي ديگر از فايل‌هاي فوق‌العاده خطرناك، جاسوس‌افزارها هستند. آنها همانطور كه از نامشان پيداست در پي جمع‌آوري اطلاعات از كامپيوتر قرباني و همچنين رصدكردن فعاليت‌هاي او در هنگام كار با كامپيوتر هستند. مثلا اين جاسوس‌افزارها ممكن است خود را در قالب يك بازي محبوب مخفي كنند. برنامه‌هاي رايگان مختلفي در اينترنت براي مقابله با اين بدافزارها وجود دارد. spybot search and destroy يكي از آنهاست.

 

آنتي‌اسپم‌ها
از اسپم‌ها هم غافل نشويد. اسپم‌ها منتظر فرصتي هستند تا سيستم شما را زيرو رو كنند. ارائه‌كنندگان خدمات ايميل مانند ياهو يا گوگل اين سرويس را به كاربران خود ارائه مي‌كنند. با برنامه‌هايي مانندSPAMfighter هم مي‌توان با اسپم‌ها يا حملات فيشينگ درOutlook، Outlook Express، Windowsmail مقابله كرد. در حملات فيشينگ كاربر با لينك آلوده به صفحه‌اي جعلي هدايت مي‌شود كه بدافزارها و هكرها در آن به كمين نشسته‌اند.

 

مقابله با باج‌گيرها
با خيال راحت درحال كاركردن با سيستم‌تان هستيد كه ناگهان همه چيز قفل مي‌شود. هرچه تلاش كنيد اتفاقي نمي‌افتد. شما ديگر نه با يك لپ تاپ يا كامپيوتر كه با يك تكه سنگ طرف هستيد! داستان چيست؟ پاي يك «باج‌افزار» در ميان است. باج‌افزارها گروه ديگري از بدافزارها هستند كه كامپيوتر قرباني را قفل و از صاحب آن در مقابل آزادكردن سيستم، پول تقاضا مي‌كنند. Kaspersky WindowsUnlocker برنامه‌اي رايگان براي پاك‌كردن اين بدافزارهاست.

 

حلقه نجات
همه راه‌ و روش‌هايي كه در بالا ذكر شد كمك بسيار زيادي به امن ماندن و ايمن بودن ارتباط‌ها و سيستم‌هاي شما در فضاي مجازي مي‌كند اما اگر با وجود همه مراقبت‌ها و به‌روزرساني‌ها كامپيوترتان اسير بدافزارها شد، بسته به نوع آلودگي مثلا مي‌توانيد ازMcAfee Labs Stinger براي رهايي استفاده كنيد. باHijackThis هم مي‌توانيد در اسرع وقت به تنظيمات تغييريافته در كامپيوتر خود پي ببريد و آنها را به حالت اوليه برگردانيد.

 

حذف بدافزارها
برنامه‌هايي مانند Malwarebytes AntiMalwareبدافزارهاي احتمالي موجود روي كامپيوتر شما را تشخيص مي‌دهند حتي اگر بدافزارها از روش‌هاي نوين و پيچيده استفاده كنند. اين نرم‌افزار برنامه‌ها و پروسه‌هاي كامپيوتر شما را دائم زيرنظر دارد و به محض مشاهده فرايندي مشكوك، زنگ خطر را به صدا در مي‌آورد. برخي از بدافزارها به مرور زمان كامپيوتر شما را از درون خورده و نابود مي‌كنند. آنها درست مثل يك غده سرطاني رشد مي‌كنند.

 

نسخه پشتيباني
با همه اين تفاصيل بهترين كار اين است كه يك نسخه پشتيبان از كامپيوتر خود تهيه كنيد. تهيه نسخه پشتيبان از داده‌هاي كامپيوتري ساده‌ترين و مطمئن‌ترين راه براي احياي اطلاعات از دست رفته است.Paragon Backup & Recovery يكي از بسته‌هاي نرم‌افزاري رايگان و كارآمد براي تهيه نسخه بك‌آپ است. اين نرم‌افزار تمام اطلاعات شخصي و تنظيمات سيستم عامل را از يك هاردديسك به هاردديسك ديگر منتقل مي‌كند.

منبع:yjc.ir

این افزونه قابلیت های بیشماری را در دسترس کاربران خود قرار میدهد که برخی از این قابلیت ها عبارتند از : غلطیاب املایی، اصلاح نویسه‌های متن، اصلاح نشانه‌گذاری، تبدیل تقویم و تاریخ، تبدیل پینگلیش، پیش پردازش املایی متن،تبدیل اعداد و… میباشد. از نکات قابل توجه این افزونه این است که ویراستیار به‌صورت رایگان و متن‌ باز عرضه می‌شود.

 

دانلود و نصب افزونه ویراستیار
برای دانلود این نرم افزار از لینک زیر استفاده کنید که با ارجاع به صفحه نخست وب سایت اختصاصی این افزونه و با کلیک بر روی گزینه دریافت ویراستیار که در سمت چپ صفحه نخست آن قرار دارد، آخرین نسخه ارائه شده این افزونه را دانلود کنید.

www.virastyar.ir

 

پس از دانلود این افزونه اقدام به نصب آن نمایید. بدلیل فارسی بودن این افزونه و سادگی مراحل نصب آن از توضیحات در این مورد اجتناب کرده و به مسایل مهمتر خواهیم پرداخت.

 

نکته: این افزونه در تمامی وردها قابل اجرا و نصب کردن میباشد.
نکته: مراحل نصب، آموزش و تصاویر مربوط به این افزونه در ورد ۲۰۱۳ انجام گرفته است.

 

آشنایی به بخش های مختلف و کارایی هر گزینه
پس از دریافت و نصب این افزونه در قسمت نوار ابزار اصلی نرم افزار ورد (ریبون) سربرگی جدید با نام Virastyar پدیدار خواهد شد.

 

غلطیاب املایی ورد, افزونه های ورد, افزونه ویراستیار

 

با کلیک بر روی این سربرگ و انتخاب آن کادر گروه ها و گزینه های موجود در این سربرگ نمایش داده خواهند شد. این کادر گروه ها و گزینه های موجود در آنها عبارتند از:

 

کادر گروه اصلاح ها

 

غلطیاب املایی ورد, افزونه های ورد, افزونه ویراستیار

 

غلطیاب املایی (خطایاب): اولین گزینه این کادر گروه که در سمت چپ آن قرار دارد خطایاب میباشد. خطایاب یا همان غلطیاب املایی ویراستیار از کارایی بالا و سرعت مناسبی برخوردار است. توسط این گزینه کاربر قادر خواهد بود تا اشتباهات املایی موجود در متن را مشاهده کرده و آنها را اصلاح کند. برای این کار کافیست بر روی گزینه خطایاب کلیک کرده تا در پنجره ای به همین نام اشتباهات املایی پیشنهاد شده توسط نرم افزار نمایان گردد.

 

امکاناتی را که غلطیاب املایی در اختیار کاربر قرار میدهد عبارتند از:
 اصلاح املای واژه‌ها
 ارائه‌ی لیستی از واژه‌های صحیح پیشنهادی
 اصلاح انواع غلط‌های فاصله‌گذاری
 چسبیدن واژه‌های متوالی به هم
 درج فاصله‌ی اشتباه میان کلمه
 اصلاح کاربرد نابجای فاصله به جای شبه‌فاصله
 تلفیق درج اشتباه فاصله و چسبیدن واژه‌های متوالی
 تشخیص و اصلاح واژه‌های با پسوند
 تشخیص و اصلاح تکرار متوالی کلمه
 اصلاح غلط‌های ناشی از هم‌آوایی
 امکان افزودن واژه‌های جدید به واژه‌نامه
 امکان اصلاح یک مورد غلط به طور یکباره در کل متن
 امکان نادیده گرفتن یک مورد غلط و عدم اصلاح آن
 امکان نادیده گرفتن یک مورد غلط و عدم اصلاح آن در کل متن

 

این پنجره شامل دو کادر اصلی و پنج دکمه در سمت چپ خود میباشد که کارایی هرکدام عبارتند از:

 

غلطیاب املایی ورد, افزونه های ورد, افزونه ویراستیار

 

۱- کادر خطاهای یافت شده: در این کارد با نام (خطاهای یافت شده) خطاهای و غلط های موجود در متن نمایش داده میشود.

 

۲. در کارد پایینی این پنجره پیشنهادهای املایی برای کلمه (که افزونه آن را اشتباه تشخیص داده است) درج خواهد شد و در کنار آن (در زیر ستون توضیح) دلیل اصلاح کلمه به وضوح بیان خواهد شد.

 

۳. نادیده گرفتن: با کلیک بر روی این دکمه قادر خواهید بود تا کلمه جاری را که افزونه آن را اشتباه تشخیص داده است، بدون هیچ تغییری نادیده بگیرید (رد کردن تغییر) و به کلمه بعد بروید.

 

۴. نادیده گرفتن همه: با کلیک بر روی این گزینه تمامی اشتباهات موجود در متن نادیده گرفته خواهند شد و بدون تغییر باقی خواهند ماند.

 

۵.کادر پیشنهادها: در کادر پیشنهاد ها، پیشنهاد های کلمه جایگزین توسط این افزونه نشان داده میشود و کاربر میتواند کلمه مناسب را برای اصلاح متن خود بکار ببرد. با کلیک بر روی دکمه اضافه کردن (+) در کنار آن قادر خواهید بود تا کلمه ای جدید را به واژه نامه این افزونه اضافه نمایید.

 

۶. تغییر: در صورت اشتباه تشخیص دادن کلمه ای پس از ارائه پیشنهاد کلمه درست از سوی افزونه و درست بودن این اشکال به تشخیص شما، قادر خواهید بود تا با انتخاب و کلیک این گزینه کلمه پیشنهادی افزونه را با کلمه موجود در متن جایگزین کنید.

 

۷. تغییر همه: اگر چندین کلمه در یک متن موجود باشند که ساختاری یکسان با کلمه اشتباه تشخیص داده شده توسط افزونه داشته باشند، برای صرفه جوی در وقت این دکمه در نظر گرفته شده است. با کلیک بر روی این گزینه قادر خواهید بود تا تمامی کلمات موجود در متن از این نوع را با کلمه جدید و درست آن جایگزین کنید. به دلیل عدم بررسی یک به یک این کلمات در متن، سرعت انجام ویرایش بسیار بیشتر خواهد شد و زمان کمتری از کاربر صرف میشود.

 

۸. توقف: با انتخاب این دکمه پنجره مربوط به اصلاحات املایی که در آن هستید بسته شده و عملیات ویرایش به پایان خواهد رسید.

 

پیش پردازش املایی متن
در پیش پردازش املایی موارد زیر می‌توانند تصحیح شوند:
    ها: اصلاح فاصله‌گذاری «ها» در انتهای واژه‌ها
    می: اصلاح فاصله‌گذاری «می» در ابتدای واژه‌ها
    ‍ـۀ: تبدیل «‍‍ۀ» به «‍ه‌ی»
    ب: تبدیل «ب» متصل به ابتدای واژه‌ها به «به»
    اصلاح فاصله‌گذاری پسوندها

 

یکی از کارایی های بسیار عالی این گزینه در اصلاح فاصله های پسوند کلمات میباشد. توجه داشته باشید که با انتخاب این گزینه افزونه ویراستیار پیغامی مبنی بر تایید ذخیره بودن سند جاری نشان خواهد داد. در صورتی که قصد پیش پردازش املایی متن را دارید برای تایید دکمه بله را انتخاب کرده و برای خارج شده و عدم پیش پردازش بر روی دکمه خیر کلیک کنید تا عملیات لغو گردد.

 

غلطیاب املایی ورد, افزونه های ورد, افزونه ویراستیار

 

توجه داشته باشید که پس از تایید از سوی شما، افزونه بصورت خودکار کار پیش پردازش را انجام خواهد داد و عملیات جاری در پنجره ای مانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد تا درصد و جزییات پیش پردازش به کاربر نمایش داده شود.

 

غلطیاب املایی ورد, افزونه های ورد, افزونه ویراستیار

 

اصلاح نویسه های متن
با استفاده از این ویژگی نرم‌افزار می‌توانید همۀ نویسه‌های (کاراکترهای) متن را استاندارد کنید. اگر نویسه‌ی غیر استانداردی یافت شد، با معادل استاندارد آن جایگزین می‌شود.
    اصلاح انواع حرف «ک
    اصلاح انواع حرف «ی»
    تبدیل ارقام عربی به معادل فارسی.
    اصلاح نویسه‌ی نیم‌فاصله
    اصلاح اعراب
    حذف نیم‌فاصله‌های تکراری

 

تصحیح نشانه‌گذاری
این بخش از نرم‌افزار، غلط‌های نشانه‌گذاری را تشخیص داده و اصلاح می‌کند. این غلط‌ها بر اثر اشتباه در نمادگذاری علائم زیر پدید می‌آیند:
    نقطه
    ویرگول
    نقطه ویرگول
    علامت سوال
    علامت تعجب
    نقل قول
    پرانتز
    گیومه

 

از قابلیت های بسیار عالی این گزینه در ویرایش نمادها و فواصل آنها میباشد. پس از انتخاب این گزینه، افزونه ویراستیار بصورت خود کار علائم و نشانه هایی را که نیاز به اصلاح دارند در پنجره ای جدید نمایش میدهد و دلیل اصلاح نشانه گذاری را برای کاربر درج خواهد کرد. اگر به این پنجره توجه کنید، تمامی گزینه های موجود در آن همانند بخش غلطیاب املایی میباشد. بدلیل کارایی همسان این گزینه ها با گزینه های بخش غلطیابی املایی از توضیح دوباره و تکراری آن خودداری میگردد و شما نیز برای آشنایی با عملکرد هر گزینه میتوانید به بخش اول (غلطیاب املایی) مراجعه نمایید.

 

کادر گروه تبدیل ها

 

غلطیاب املایی ورد, افزونه های ورد, افزونه ویراستیار

 

تبدیل اعداد
این بخش از نرم‌افزار قابلیت تشخیص و تبدیل اعداد را فراهم می‌کند. اعداد در هر یک از دسته‌بندی‌های زیر قابل تشخیص و تبدیل به یکدیگر هستند.
    عدد طبیعی یا اعشاری با رقم‌های انگلیسی
    عدد صحیح با نوشتار فارسی
    عدد اعشاری با نوشتار فارسی
    عدد کسری با نوشتار فارسی

 

توجه کنید که این گزینه در متن های موجود در سند گاهی کارایی بالایی را بوجود خواهند آورد. برخی از کاربران پس از درج اعداد بصورت عدد و یا حروف، پس از پایان کار نیاز خواهند داشت تا اعداد را بصورت حروف و یا رقم های حروفی را بصورت عدد برگردانند. این افزونه، این قابلیت ها به همراه قابلیت بسیار مهم تبدیل اعداد انگلیسی به فارسی را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

 

با انتخاب این گزینه (تبدیل اعداد) عددها و رقم های موجود در متن در پنجره ای جدید نمایش داده خواهند شد و پیشنهاد های افزونه برای جایگزینی در کادر پیشنهاد ها نمایش داده میشود و شما براحتی میتوانید این اعداد و ارقام موجود در متن را با معادل پیشنهادی آن جایگزین نمایید. توجه داشته باشید که گزینه های موجود در این پنجره نیز مانند بخش غلطیاب املایی میباشد. و از توضیح مجدد آن خوداری میکنیم.

 

در تصویر زیر یک عدد و پیشنهادهای تبدیلی آن را مشاهده میکنید.

 

غلطیاب املایی ورد, افزونه های ورد, افزونه ویراستیار

 

تبدیل تقویم و تاریخ
این بخش از نرم‌افزار قابلیت تشخیص و تبدیل عبارت‌های تاریخ را فراهم می‌کند. عبارت‌ها‌ی تاریخ در هریک از دسته‌بندی‌های زیر قابل تشخیص و تبدیل به یکدیگر هستند.
    گونه‌های مختلف نوشتار تاریخ به صورت عددی و نوشتاری با ارقام انگلیسی و فارسی.
    گونه‌های مختلف نوشتار تاریخ به زبان انگلیسی
    قابلیت تصحیح برخی اشتباهات در درج تاریخ

 

این گزینه کارایی بسیار بالایی برای تبدیل انواع تاریخ ها به یکدیگر دارد. در صورتی که کاربر تاریخی را به هر یک از سالهای شمسی، میلادی و یا قمری در درون متن درج کرده باشد، با انتخاب این گزینه افزونه این تاریخ ها را تشخیص داده و برای تبدیل به تقویم های دیگر (اعم از شمسی و یا میلادی و یا قمری)، شکل حروفی آنها و یا حتی شکل صحیح نوشتاری را پیشنهاد میکند.

 

غلطیاب املایی ورد, افزونه های ورد, افزونه ویراستیار

 

توجه داشته باشید که تاریخ های موجود در متن در پنجره ای جدید نمایش داده خواهد شد که گزینه های جایگزینی و پیشنهادی افزونه همانند پنجره غلطیابی املایی میباشد بنابراین با انتخاب تاریخ مناسب از پیشنهادات افزونه و کلیک بر روی یکی از گزینه های جایگزینی براحتی میتوانید عملیات جایگزینی و یا تصحیح تاریخ ها را کامل کنید.


گزینه تنظیمات
این گزینه در کادر گروه تنظیمات قرار داده شده و تنها گزینه آن میباشد. کاربر قادر خواهد بود با انتخاب این گزینه ، در پنجره باز شده تنظیمات افزونه به تغییر در بخش های مختلف و عملکردهای مربوط به آنها بپردازد و به اطلاعات افزونه دسترسی داشته باشد.

 

غلطیاب املایی ورد, افزونه های ورد, افزونه ویراستیار

 

کلید های میانبر افزونه ویراستیار
برای کارایی سریعتر و اتلاف کمترین زمان، در این افزونه نیز مانند بسیاری از افزونه ها و نرم افزارهای کاربردی کلید های میانبری قرا داده شده است. کلید های میانبر پیش فرض این افزونه عبارتند از:
غلطیابی Shift+F7
پیش پردازش املایی Shift+Ctrl+F7
اصلاح تمام نویسه های متن Ctrl+Alt+F7
تبدیل تاریخ Shift+F8
تبدیل اعداد Shift+Ctrl+F8
تصحیح نشانه گذاری Shift+F5
تکمیل خودکار کلمات Shift+Ctrl+space


همچنین علاوه بر کلیدهای میانبر بالا که بصورت پیش فرض تعریف شده اند، کاربر قادر خواهد بود تا کلید های میانبر جدیدی نیز تعریف نماید.
برای این کار کافیست به بخش تنظیمات و سربرگ میانبرها مراجعه نموده و کلید میانبر جدید را تعیین نمایید.
امیدوارم از این افزونه و کارایی بسیار مفید آن بهره مند شوید. تا دیداری مجدد در وب سایت دیجیتال آرت بدرود و موفق باشید.

 

وقتی یک فایل را از روی هارد دیسک کامپیوتر خود حذف یا Delete می‌کنید فایل روی هارد دیسک موجود است و حتی وقتی سطل بازیافت (Recycle Bin) را نیز خالی می‌کنید بازهم وضعیت آن فایل فرقی نکرده است.

 

اگر این موضوع را ندانید، این امکان را فراهم آورده‌اید تا سایر افراد در حالی که شما فکر می‌کنید برخی از فایل‌های مهم تان را پاک کرده‌اید آنها را بازیابی و مورد استفاده قرار دهند و اهمیت مسئله زمانی چند برابر می‌شود که هارد دیسکتان را به همراه رایانه تان به شخص دیگری بفروشید.

 

وقتی یک فایل را حذف می کنیم چه اتفاقی می افتد؟
سیستم‌عامل‌ها مکان فایل‌ها بر روی هارد دیسک را از طریق اشاره‌گرها (Pointers) دنبال می‌کنند. هر فولدر و فایل بر روی هارد دیسک کامپیوتر شما دارای یک اشاره‌گر می‌باشد که به ویندوز اطلاع می‌دهد دیتا یا اطلاعات مرتبط به فایل موردنظر محل استقرارش در کجای هارد آغاز و در کجا پایان می‌یابد.

 

زمانی که یک فایل را حذف می‌کنید در اصل ویندوز اشاره‌گر مرتبط را حذف و سکتور حاوی دیتای آن فایل را با عنوان قابل دسترس علامت‌گذاری می‌نماید. از دیدگاه فایل سیستم، فایل مذکور دیگر بر روی هارد درایو وجود ندارد و سکتورهای حاوی اطلاعات آن فضای خالی (Free Space) محسوب می‌شوند، هر چند تا زمانی که ویندوز اطلاعات جدیدی را بر روی این سکتورها ذخیره‌سازی نکند هنوز هم اطلاعات فایل حذف شده قابل بازیابی خواهند بود.

 

یک نرم‌افزار بازیابی که اصطلاحاً به آنها ریکاوری (Recovery) نیز گفته می‌شود می‌تواند هارد دیسک را مورد اسکن قرار داده و چنین فایل‌هایی را که ظاهر حذف شده‌اند را بازیابی و مجدد ذخیره‌سازی کند. اگر بخشی از اطلاعات فایل توسط اطلاعات یک فایل دیگر جایگزین شده باشد بدیهی است که نرم‌افزار ریکاوری فقط می‌تواند اطلاعات باقیمانده را بازیابی کند که محصول نهایی یک فایل به احتمال زیاد آسیب دیده خواهد بود.

 

ریکاور کردن فایل, ترفندهای کامپیوتری

 

چرا فایل های حذف شده بلافاصله پاک نمی شوند؟
اگر از خودتان می‌پرسید چرا کامپیوتر من بعد از حذف یک فایل بلافاصله آن فایل را به صورت کامل حذف نمی‌نماید باید بگویم پاسخ این پرسش بسیار ساده است. حذف اشاره‌گر یک فایل و علامت‌گذاری فضای مرتبط به آن به عنوان فضای خالی عملیاتی بسیار سریع محسوب می‌شود و در مقابل حذف کردن واقعی یک فایل با بازنویسی اطلاعات بر روی فضای مرتبط به آن بسیار بیشتر زمان می‌برد.

 

برای مثال اگر یک فایل ۱۰ گیگا‌بایتی را از روی هارد خود حذف کنید تقریباً عملیات حذف بلافاصله اتفاق خواهد افتاد ولی اگر بنا را بر حذف کردن واقعی اطلاعات آن فایل از طریق بازنویسی اطلاعات جدید بر روی سکتورهای هارد درایو بگذاریم حذف فایل مورد بحث می‌تواند به اندازه کپی کردن یک فایل ۱۰ گیگابایتی بر روی هارد دیسک از شما زمان ببرد.

 

لذا به منظور صرفه‌جویی در زمان و افزایش کارایی وقتی یک فایل را حذف می‌کنید ویندوز و سایر سیستم‌عامل‌ها اطلاعات آن را به صورت کامل حذف نمی‌نمایند. اگر قصد دارید یک فایل را به صورت کامل حذف نمائید می‌توانید از ابزارهای File-Shredding استفاده نمائید که در ادامه اشارهٔ مختصری به چند مورد از آنها خواهیم داشت.

 

عملکرد هاردهای SSD متفاوت است: بد نیست بدانید یک استثنا نیز وجود دارد و مجموعه اطلاعاتی که در بالا ارائه شد در مورد درایوهای SSD که از TRIM پشتیبانی به عمل می‌کنند (همهٔ هاردهای SSD امروزی از TRIM پشتیبانی می‌کنند) صادق نیست و فایل‌های حذف شده از روی اینگونه فایل‌ها بلافاصله پاکسازی شده و دیگر قابل بازیابی نمی‌باشند.

 

اطلاعات نمی‌تواند بر روی سلول‌های فلش بازنویسی شود و برای ذخیره سازی اطلاعات جدید لازم است محتوای حافظه فلش ابتدا پاکسازی شود، لذا سیستم‌عامل شما بلافاصله پس از دریافت دستور حذف یک فایل آن را کاملاً پاکسازی می‌کند تا پروسهٔ Write یا ذخیره‌سازی اطلاعات جدید در آینده را سرعت بخشد. البته همین مسئله باعث می‌شود در طول زمان سرعت Write اطلاعات بر روی هاردهای SSD‌ کاهش یابد.

 

ریکاور کردن فایل, ترفندهای کامپیوتری

 

بازیابی فایل‌های حذف شده:
اگر بر حسب اتفاق یک فایل مهم را حذف کردید و نیازمند بازیابی آن هستید لازم است حداقل دو نکته را به خاطر بسپارید:

 

۱.فایل را هر چه سریعتر و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از حذف آن بازیابی کنید: از آنجایی که ویندوز به صورت دائم در حال ذخیره‌سازی اطلاعات بر روی هارد دیسک شما است احتمال اینکه بر روی سکتورهای مرتبط به فایل حذف شده اطلاعات جدیدی ذخیره‌سازی شود امری دور از دسترس نیست. اگر می‌خواهید فایل حذف شده صحیح و سالم بازیابی شود بهتر است عملیات بازیابی را بلافاصله و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از حذف آن آغاز کنید.

 

۲. تا قبل از شروع عملیات بازیابی تا جایی که می‌توانید از هارد کمتر استفاده کنید: بهترین راه برای بازیابی اطلاعات یک فایل از روی هارد دیسک خاموش کردن کامپیوتر بلافاصله پس از حذف فایل و متصل کردن هارد دیسک به یک کامپیوتر دیگر می باشد تا اطلاعات را با سیستم‌عامل آن کامپیوتر که از روی هارد دیسکی به غیر از هارد دیسک حاوی اطلاعات حذف شده بوت می‌گردد بازیابی نماییم. اگر در وضعیت عادی مثلاً قصد نصب یک نرم‌افزار ریکاوری را داشته باشید ممکن است فایل‌های نصب نرم‌افزار ریکاوری خودشان جایگزین اطلاعات حذف شده گردند و کل عملیات بازیابی را به مشکل مواجه نمایند.

 

ویندوز دارای یک ابزار داخلی برای اسکن هارد درایو به منظور بازیابی اطلاعات و فایل‌های حذف شده نیست، اما ابزارهای جانبی بسیاری وجود دارند که می‌توانند اینکار را به سادگی برای شما انجام دهند. Recuva برای مثال یکی از این ابزارهاست که یکی از بهترین عملکردها را در زمینه بازیابی فایل‌ها دارد و تقریباً استفاده از آن برای عموم کاربران ساده است.

 

ریکاور کردن فایل, ترفندهای کامپیوتری

 

جلوگیری از بازیابی
اگر بر روی کامپیوتر خود اطلاعات حساسی مثل اطلاعات مالی و تجاری یا تصاویر خانوادگی و… دارید و نگران این موضوع هستید که فردی بعد از حذف این اطلاعات دست به بازیابی آنها بزند راه حل‌های مناسبی برای رفع این نگرانی وجود دارد.

 

در این موارد می‌توانید از ابزاری استفاده کنید که به صورت خودکار فضای خالی یا همان Free Space هارد دیسک شما را با ذخیره‌سازی یکسری اطلاعات خاص خودش پاکسازی می‌نماید و به این ترتیب همه فایل‌های حذف شده به صورت کامل پاکسازی و غیرقابل بازیابی می‌شوند. برای مثال ابزار Drive Wiper که در نرم‌افزار چند منظوره CCleaner ارائه شده است می‌تواند اینکار را به خوبی برای شما انجام دهد.

 

ریکاور کردن فایل, ترفندهای کامپیوتری

 

توجه داشته باشید نرم‌افزارهای مثل CCleaner و یا ابزارهای File-Shredding برای پاکسازی هارد دیسک شما از فایل‌های حذف شده به زمانی بسیار بیشتر از زمانی که برای حذف یک فایل لازم است نیاز دارند و لذا پاکسازی دائمی هارد دیسک با این نرم‌افزارها بابت حذف کردن هر فایل نمی‌تواند ایدهٔ مناسبی باشد.

 

ریکاور کردن فایل, ترفندهای کامپیوتری

 

برای اینکه از بازیابی هر گونه اطلاعاتی توسط سایر افراد جلوگیری نمایید می‌توانید از برنامه‌های موسوم به disk-wiping نیز استفاده کنید. برنامه‌هایی مثل (DBAN (Darik’s Boot and Nuke و ابتدا یک نسخه از آن را بر روی یک سی‌دی رایت نموده و بعد کامپیوتر خود را از روی آن سی‌دی بوت کنید تا هر آنچه بر روی هارد کامپیوتر شما وجود دارد را پاکسازی نماید، این ابزار کلیه فایل‌های شخصی، سیستم‌عامل کامپیوتر و… را با بازنویسی اطلاعات بی‌استفاده بر روی هارد به صورت کامل پاکسازی می‌کند و در نهایت یک هارد دیسک کاملاً پاکسازی شده از هر نوع اطلاعات را به شما تحویل می‌دهد.

آموزش جامع سئو فروشگاهی
در این مطلب به آموزش جامع سئو فروشگاهی خواهیم پرداخت و شما را با تمامی کارهای لازم، از تحقیقات کلمات کلیدی گرفته لغایت سئوی تکنیکی و لینک بیلدینگ، آشنا خواهیم کرد. پس اگر مالک یک فروشگاه اینترنتی هستید و منظور دارید در رتبه‌های برتر موتورهای جستجو جای بگیرید، این تعلیم را از دست ندهید.

تحقیق واژه ها کلیدی
اگر می‌خواهید یک کمپین سئو فروشگاهی راه‌اندازی کنید، در نخست باید مطمئن شوید که پژوهش واژه ها کلیدی را به‌خوبی اتمام داده‌اید. چرا؟ زیرا پژوهش کلمات کلیدی پایه و اساس فعالیت‌های دیگری از سئو است که در سایت اتمام می‌گیرد. برای نمونه، بدون واژه ها کلیدی، بهینه‌سازی کردن صفحات محصولات و دسته‌بندی‌ها غیرممکن خواهد بود.

لیست کلمات کلیدی روی تلاش‌های سئوی فنی نیز اثرگذار است. برای مثال، معماری و URL های سایت باید واژه ها کلیدی مرتبط را در خودی جای دهند. فلذا پژوهش واژه ها کلیدی در سئو فروشگاهی از اهمیت زیاد بالایی برخوردار است. در زیر تعلیم پیدا کردن بهترین واژه ها کلیدی به اشتراک گذاشته شده است.

چگونه مناسب‌ترین کلمات کلیدی را برای سئو فروشگاهی بیابیم؟
ویکی‌پدیا
یکی از بهترین روش‌ها برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با یک محصول، جستجوی نام آن محصول در ویکی‌پدیا است. با جستجوی نام محصولی ویژه در ویکی‌پدیا، در چهره موجود بودن صفحه به زبان فارسی، به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در بر گیرنده کلمات و عبارات خاصی در مورد فرآورده جستجو شده است. از این واژه ها و عبارات می‌توانید به‌عنوان کلمات کلیدی خویش استفاده کنید.
علاوه بر این، می‌توانید نگاهی نیز به contents box داشته باشید. در این دسته نیز گاها واژه ها کلیدی احسان یافت می‌شود.

ابزار GOOGLE KEYWORD PLANNER
Google Keyword Planner نیز یکی از ابزارهای زیاد کاربردی است که برای جستجو کلمات کلیدی می‌توانید به سراغ آن بروید. البته کاربرد اصلی ابزار GKP در گویه جستجوی کلمات کلیدی است و در زمینه ساخت ایده‌های منحصربه‌فرد واژه ها کلیدی پیشه چندانی از آن ساخته نیست.

جستجو در گوگل
یکی از آسان‌ترین و دم دست‌ترین روش‌ها برای جستجوی کلمات کلیدی، استفاده از سرچ‌بار گوگل است. در چهره جستجوی کلمه‌ای ویژه در این بخش، واژه ها کلیدی همانند و یا اغلب استفاده‌شده به شما پرتو دیتا می‌شوند که می‌توانید از آن‌ها بهره‌گیری کنید. البته این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که این واژه ها کلیدی چندان هم منحصربه‌فرد نیستند و همان‌طور که شما می‌توانید از آن‌ها بهره‌گیری کنید، بی گمان رقبای شما نیز پیش‌تر به سراغ آن‌ها رفته‌اند.

راهنمای گزینش کلمات کلیدی برای محصولات فروشگاهی و صفحات دسته‌بندی
اکنون‌که فهرست کلمات کلیدی نهفته خود را پیدا کرده‌اید، ممکن است از خود بپرسید که «از کدام کلمات کلیدی استفاده کنم؟». استجابت این سوال از راه 4 تدبیر آورده شده در زیر برای شما صریح خواهد شد.

میزان جستجوی کلمه‌کلیدی
میزان جستجوی کلمه‌کلیدی که Search Volume نیز خوانده می‌شود، مهم‌ترین معیاری است که برای ارزشیابی یک آیتم جستجو مورداستفاده قرار می‌گیرد. اگر کسی کلمه‌ای کلیدی را جستجو نکند، مقدار تبدیل این کلمه و قرار دریافت آن در صفحه اول نتایج گوگل نیز چندان اهمیتی ندارد.
مشکل Search Volume اینجاست که با قطعیت نمی‌توان یک درجه خاص را برای آن مدنظر پیمان دارد. در برخی زمینه‌ها، 100 جستجو برای یک واژه کلیدی مقدار فوقانی محسوب می‌شود و در بعضی صنایع نیز شدنی است حتی 10000 جستجوی ماهیانه هم کافی نباشد.
سرچ ولوم هر کلمه کلیدی از راه Google Keyword Planner در دسترس است و شما می‌توانید مقدار جستجوی واژه ها کلیدی مدنظر خود را در ستون GKPAvg. monthly searches نگریستن کنید.

مرتبط بودن کلمه کلیدی با محصول
آیا کلمه‌ای کلیدی که بتواند بازدیدکنندگان اکثریت را به خود جلب کند حتما کلمه‌کلیدی موفقی است؟ بی گمان نه‌چندان. به این خاطر که آن کلمه‌کلیدی شدنی است با جستار و محوریت محصولاتی که شما در فروشگاهتان به فروش می‌رسانید تفاوت داشته باشد. اگر کلمات کلیدی که برای محصولات خود انتخاب می‌کنید با واقعیت فرآورده متفاوت باشد، قطعا اعتماد بازدیدکنندگان را از دست خواهید داد و به اعتبار خود لطمه می‌زنید. بنابراین رهنمود ما این است کلمات کلیدی را برگزیدن کنید که با جستار فروشگاهتان به اتفاق باشند، حتی اگر مقدار جستجوی کمتری را دریافت کرده‌اند.

مقاصد تجاری
قبل از اینکه لیست واژه ها کلیدی خویش را پایانی کنید، باید بدانید که آیا افراد ثروتمند آن واژه را جستجو کرده‌اند یا افرادی با چگونگی مالی نامناسب. خوشبختانه تمامی این اطلاعات از طریق Google Keyword Planner و ستون Competition در دسترس است.
اطلاعات موجود در بخش Competition بر پای بست، ادوردزهای موجود و پرکار آن کلمه‌کلیدی هستند. در سئو فروشگاهی، پیشنهاد ما این است که از واژه ها کلیدی با معیار medium و high کاربرد کنید.
اما بد نیست به بخش Suggested bid نیز نگاهی داشته باشید. این ستون، مبلغ پیشنهادی گوگل برای استفاده از تبلیغات کلیکی است که به ازای هر کلیک نمایش داده می‌شود. طبیعی است که واژه ها کلیدی باقیمت بیشتر، رقابت‌پذیری بالاتری نیز دارند.

پالایش کردن صفحه نخست نتایج گوگل
در واپسین روش، می‌توانید یک واژه کلیدی را در گوگل جستجو کرده و ببینید که آیا نتایج برتر جستجو بر مبنای همان کلمه‌کلیدی که شما در عقیده دارید بهینه ‌شده‌اند یا خیر. اگر هیچ‌کدام از نتایج لیست شده در صفحه اول گوگل، بر مبنای کلمه کلیدی مدنظر شما بهینه‌سازی نشده‌اند، این می‌تواند تازه مسرت‌بخشی باشد و شما می‌توانید با بهینه‌سازی صفحه خویش برمبنای همان کلمه‌کلیدی، به رتبه خوبی در گوگل دست‌یابید.

معماری سایت
معماری سایت یا چگونگی سازمان‌دهی و ترتیب بندی صفحات، یگانه از بخش‌های مهم در سئو است. ولی در سئو فروشگاهی، اهمیت آن دوچندان می‌شود. و این به این خاطر است که صفحات سایت‌های فروشگاهی از سایت‌های معمولی زیاد اغلب است. برای مثال، وب‌سایت BestBuy.com حدود 6 میلیون صفحه دارد!
با این حجم زیاد از صفحات، حیاتی است که معماری سایت شما به‌گونه‌ای باشد که پیدا کردن صفحات مهم برای موتورهای جستجو و کاربران را راحت کند. برای این کار، دو راهکار وجود دارد. اول اینکه همه‌چیز را درنهایت سادگی طراحی کنید و دوم فاصله صفحه اصلی لغایت صفحه موردنظر کاربر از 3 کلیک بیشتر نباشد.

سئو ON-PAGE
بعد از اینکه دستی به سروگوش معماری سایت کشیدید، الان نوبت به بهینه‌سازی دسته‌بندی‌ها و صفحات محصولات می‌رسد. برای بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی، این دو نوع صفحه حجم زیاد زیادی از شدامد و فروش را ایجاد می‌کنند. اگر خوب به آن دقت کنید، اهمیت این صفحات روشن است. برای مثال، کسی که «خرید کفش پیاده‌روی قرمز نایک» را جستجو کرده از کسی که عبارت «خرید آنلاین کفش» را جستجو می‌کند به خرید نزدیک‌تر است.

معرفی چند تکنیک سئوی ON-PAGE برای پیمان گرفتن در رتبه اول گوگل
کلمات پایین ازجمله کلماتی هستند که کسان به اتفاق با اسم فرآورده در گوگل وارد می‌کنند و شما نیز باید سعی کنید از این کلمات در عنوان صفحات خویش سهم بگیرید:
ارزان
تخفیف‌
نقد و بررسی
بهترین
آنلاین
رایگان
همچنین اگر موارد بالا کفایت نمی‌کند، می‌توانید عناصر ذیل را نیز در عنوان‌های خویش بکار ببرید:
X درصد تخفیف (25 درصد تخفیف)
گارانتی
کمترین قیمت
رایگان
فروش
فقط امروز، الی پسین هفته، تا X ساعت دیگر
بهینه‌سازی کردن صفحات محصولات و دسته‌بندی‌ها یگانه از چالش‌برانگیزترین بخش‌های سئو فروشگاهی است. در زیر، مهم‌ترین تاکتیک‌های سئوی on-page برای فروشگاه‌های اینترنتی لیست شده‌اند.

توضیحاتی بیش از 1000 واژه برای محصولات بنویسید.
این‌یک نکته اثبات‌شده در سئو است که محتواهای طولانی‌تر، رتبه بهتری نیز در گوگل کسب می‌کند. گوگل می‌خواهد بداند که صفحه شما در حول چه موردی است و هرچقدر که بتوانید محتوای بیشتری فراهم کنید، گوگل هم بهتر می‌تواند کارش را انجام دهد. علاوه بر این، وقتی محتواهای جامع در مورد یک محصول منتشر می‌کنید، مشتریان نیز می‌توانند به درک بهتری در مورد آن فرآورده برسند و فرآیند تصمیم‌گیری برای خرید ساده‌تر می‌شود.
اگر برایتان میسر نیست که محتواهای بیش از 1000 کلمه برای توضیح محصولات بنویسید، پیشنهاد می‌کنیم که نوشتن توضیحاتی عمیق برای 50 تا 100 کالای برتر خویش را مدنظر داشته باشید.

کلمه‌کلیدی را حداقل 3 بار در درونمایه تکرار کنید.
بعد از نگارش محتواهای عمیق، حال که باید مطمئن شوید که از واژه ها کلیدی هدف‌گذاری شده بین 3 تا 5 بار در درونمایه بهره‌گیری کرده‌اید. خدمات پشتیبانی سئوی فروشگاه میموس از این طریق، گوگل می‌تواند به فهم بهتری از محوریت صفحه برسد.

کلمات کلیدی LSI
کلمات کلیدی LSI کلماتی هستند که همانندگی و قرابت زیادی به واژه ها کلیدی اصلی شما دارند. در این مطلب از وبلاگ آژانس بازاریابی دیجیتال دارت به تفضیل در مورد واژه ها کلیدی LSI و وضعیت به کارگیری آن‌ها توضیح داده‌ایم.

از URL های اختصار و در بر گیرنده کلمات کلیدی بهره‌گیری کنید.
بر پای بست، مطالعات چهره گرفته، URL های کوتاه نسبت به گونه ها بلند آن دائم رتبه‌های بهتری را در موتورهای جستجو کسب می‌کنند. البته ازآنجایی‌که سایت شما یک سایت فروشگاهی است، URL های آن به علت هستی دسته‌بندی و پایین دسته‌بندی، از سایت‌های معمولی بلند‌تر هستند. به کارگیری URL های بلند مایه سردرگمی گوگل می‌شود و تأثیر به کارگیری کلمات کلیدی را نیز کاهش می‌دهد.

لینک‌های داخلی: لینک کتابخانه‌ای به صفحات اولویت‌دار
یکی از جالب‌ترین چیزها در باره سئو فروشگاهی آن است که لینک‌دهی داخلی تقریباً به‌صورت خودکار چهره می‌گیرد. به این خاطر که نویگیشن سایت به‌صورت اتوماتیک تعداد زیادی لینک‌های درونی طبیعی را تولید می‌کند.
لینک‌دهی درونی به‌صورت استراتژیک در سئو فروشگاهی از اهمیت بسیار فوقانی برخوردار است و باید زمان زیادی را روی آن صرف کنید. به‌خصوص، لینک‌های درونی شما باید از صفحات با اتوریتی بالا به صفحات محصولات اولویت‌دار دیتا شوند.

فرض کنید که چندین برنامه نصب شده بر روی سیستم‌عامل ویندوز را بخواهید به طور یک‌جا حذف کنید، اما ویندوز به شما امکان حذف یک‌جای برنامه‌ها را نخواهد داد. به چه دلیل این اتفاق می‌افتد؟ چه فرایندی در ویندوز، حذف همزمان چندین برنامه را غیرممکن می‌کند؟ در ادامه به تشریح علت این امر خواهیم پرداخت.

 

حذف همزمان چندین برنامه, مشکلات ویندوز, نرم افزار

 

اگر شما از روند کار ویندوز اینستالر آگاه باشید، می‌دانید که این ابزار از پایگاه داده‌های موجود برای نصب و نگهداری برنامه‌ها بهره می‌برد. نیازی به یادآوری نیست که فایل‌های .msi، به عنوان پایگاه داده‌ها به حساب می‌آیند. همواره در طراحی پایگاه داده‌ها این سوال وجود دارد که برای شما سرعت اهمیت دارد یا دقت و امنیت؟ مدنظر داشته باشید که اینستالر می‌تواند تنظیمات سیستم را تغییر دهد و اعمال اشتباه تنظیمات می‌تواند به از کارافتادن یا عدم کارایی کامل سیستم‌عامل منجر شود، بنابراین در این زمینه، امنیت بر سرعت ترجیح داده شده است.

 

یکی از دلایلی که نصب‌کننده‌های .msi سرعت پایینی دارند این است که فایل بازگردانی برای هرفایلی که حذف یا تغییر می‌یابد ساخته می‌شود. این فایل‌های بازگردانی ساخته می‌شوند تا در صورتی که در طول فرایند مشکلی پیش آمد (مانند قطعی برق و یا مشکل در سیستم‌عامل)، به راحتی فایل‌های تغییریافته جایگزین شوند.

 

موتور MSI، فرایند نصب، تغییر و یا حذف را در آن واحد تنها برای یک برنامه مجاز می‌شمارد. اگر شما قصد داشته باشید یک فایل .msi را در حالی که فرایند حذف برای فایل دیگری در جریان است اجرا کنید، این عمل غیرممکن است یا اینکه باید تا اتمام فرایند فعلی حذف منتظر بمانید.

 

نصب‌کننده‌هایی سوای MSI، از آنجایی که از موتور MSI استفاده نمی‌کنند، ممکن است از این قانون تبعیت نکنند. برنامه‌هایی مانند CCleaner می‌توانند به شما این امکان را بدهند تا بدون نیاز به انتظار برای اتمام فرایند حذف، فرایند بعدی را آغاز کنید اما عملیات‌‌های مرتبط با MSI installers ممکن است از فرمان این برنامه نیز پیروی نکنند.

 

حذف همزمان چندین برنامه, مشکلات ویندوز, نرم افزار

 

اگر برنامه‌ای از سیستم نصب‌کننده مستقل خود استفاده کند، هیچ مانعی برای اجرای همزمان وجود نخواهد داشت. نصب کننده ویندوز، تعداد یادشده را برای جلوگیری از مشکل تداخل محدود کرده زیرا این عملیات، تغییرات زیادی بر روی تنظیمات و فایل‌ها اعمال می‌کند.

 

اکثر نصب‌کننده‌ها و حذف‌کننده‌ها به ثبت و ضبط تغییرات اعمال شده بر روی فایل‌ها می‌پردازند تا در صورت نیاز بتوانند نسخه‌های اصلی را بازنشانی کنند. نصب کننده ویندوز با هدف ایجاد سیستمی یکپارچه برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری و جلوگیری از مشکلات بعدی به وجود آمده است.

امکان ایجاد اکانت های مختلف برای کاربران مختلف یک کامپیوتر خانگی یک ویژگی دوست داشتنی در ویندوز می باشد اما مشکل اینجاست که محتویات درون درایوها برای تمام افراد قابل دسرسی می باشد و این سوال را به وجود می آورد که این ویژگی کلا چه مزیتی دارد و به چه دردی می خورد. در جواب این سوال باید گفت که شما به عنوان مدیر سیستم می توانید یک درایو را از دسترس دیگر کاربران خارج کنید. اما چگونه؟ برای پیدا کردن جواب این سوال با ما باشید.

 

برای این کار لازم است شما برای درایو موردنظرتان permission تعریف کنید.
وقتی شما یک ویندوز را نصب می کنید فارغ از نسخه آن ویندوز،برای بار اول که ویندوز بالا می آید ، از شما میخواهد که حداقل یک user بسازید ، تا با آن user به ویندوز logon کنید. ویندوز به طور پیش فرض ، یوزر administrator را دارد و این یوزر مجوز کامل بر روی همه قسمت ها دارد یا به زبان خودمان یک اکانت ادمین یک اکانت تام الاختیار می باشد.

 

البته اولین user ساخته شده هم چون عضو گروه administrators قرار میگیرد به همه قسمتها مجوز full دارد.

 

برای اینکه شما یک درایو را از دسترس یک کاربر خارج کنید، باید از طریق اکانت administrator وارد شوید، و سپس کاربر مورد نظر را از گروه administrators حذف کنید و برای آن کاربر بر روی درایو مورد نظر permission (اجازه نامه) تعریف کنید.

 

برای تعریف permission بر روی یک درایو، مراحل زیر را دنبال کنید.
1- حتما فایل سیستم یا همان format درایوتان ntfs باشد.

 

2- در folder options و از سربرگ view تیک گزینه use simple file sharing را بردارید.(البته در ویندوز۸ و شاید هم ویندوز۷ گزینه use sharing wizard می باشد).

 

مخفی کردن یک درایو بدون نرم افزار, ویندوز 8

 

3- بر روی درایو موردنظر راست کلیک کنید و  properties را انتخاب کنید و به سربرگ security بروید.

 

4- حال گروه های evryone و users را تک تک انتخاب کنید و remove کنید.(البته در ویندوز۸ ما این امکان را مشاهده نکردیم بلکه بدون هیچ مشکلی شما می توانید از قسمت پایین پنجره edit در تب security تنظیمات یک درایو full control را برای یک کاربر allow یا deny کنید).

5- کلید add را بزنید و  advanced را انتخاب کنید و از find now کاربر مورد نظرتان را پیدا کنید و add را بزنید.

6- بعد از add شدن کاربر یا همان user مورد نظر ، در پنجره ی group or user names  ، کاربر موردنظرتان را select کرده (یعنی آبی رنگ شود ) و در قسمت پائین صفحه در جلوی گزینه full control تیک گزینه deny را بزنید.
با این کار آن کاربر مجوزی جهت استفاده از آن درایو را ندارد.

 

مخفی کردن یک درایو بدون نرم افزار, ویندوز 8

 

حال همیشه خودتان از طریق اکانت administrator یا اکانتی که عضو گروه admin هست به ویندوز log on کنید و کاربرهای غیره با آن یوزری که محدود کرده اید.

 





:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: